Jdi na obsah Jdi na menu
 


Kontejnerové překladiště ve Vrbici

1. 4. 2009
Vrbické nádraží mělo ty nejlepší vyhlídky stát se velkým mezinárodním logistickým centrem střední Evropy. O vybudování překladiště projevil zájem izraelský investor SHIRAN. Bohumínská lokalita se zdála být ideální pro svou geografickou polohu, plánovanou výstavbu dálnice D47 (dále do Polska), či dlouholetými úvahami o splavnění řeky Odry. Realizováno mělo být moderní kontejnerové překladiště pro železniční i silniční dopravu s budoucím možným napojením na blízké letiště Ostrava - Mošnov a také využití vodní cesty po řece Odře dále k Baltickému moři.

Memorandum o vzniku odbavovacího centra podepsali už v polovině roku 2001 ministři dopravy ČR, Ruska a Ukrajiny. Polsko se připojilo později. Stavba terminálu měla začít v roce 2002 a plán byl, že už v roce 2003 budou terminálem proudit milióny tun zboží mezi Asií a Evropou. Celá investice měla činit zhruba 12 miliard korun a v Bohumíně mělo vzniknout cca 500 pracovních míst. Předpokladem pro úspěch takového díla bylo, že se „protáhnou“ širokorozchodné koleje z už existujícího překladiště Slawków Poludniowy v Polsku. Obrazek

Polská strana po jednáních s tehdejším premiérem ČR Milošem Zemanem přislíbila pouze jednání o další spolupráci. Ikdyž se ve Vrbici už klepalo na základní kámen, tak z Polska mezitím přišla zpráva, že žádné širokorozchodné koleje od nich do Bohumína nepovedou.

Myšlenka překladiště se záhy rozplynula tak rychle, jak zmizela stříbrná kolej, která byla položena u příležitosti budoucího zahájení stavby překladiště …

Obrazek

 
 

 

 

Z DALŠÍCH WEBŮ

REKLAMA