Elektrifikace bohumínského uzlu
Původně parní provoz na železnici byl postupně nahrazován elektrickou trakcí. Éra parních lokomotiv pomalu, ale neúprosně končila. Poslední parní, slavnostně vyzdobená lokomotiva 534.0368, byla z bohumínského depa vypravena 10.ledna 1958 v 10 hodin dopoledne, aby provedla poslední provozní výkon. Parní lokomotivy byly nahrazeny diesel-elektrickými a elektrickými, i když ještě téměř dvacet let sloužily v dílenské službě. K definitivnímu konci parního provozu v Bohumíně došlo až v roce 1977.
Rozmach železniční dopravy na konci padesátých let si vynutil i elektrifikaci železniční sítě. V Bohumíně se s přípravnými pracemi začalo již v roce 1961. V rámci těchto prací bylo zapotřebí strhnout i železnou lávku pro pěší mezi Bezručovou a Nádražní ulicí, tedy tu, která původně sloužila pro přechod z nádraží KBD na nádraží SDF. Tato lávka již zdaleka nevyhovovala potřebám, a elektrifikace železniční tratě tedy jen urychlila stavbu nového silničního nadjezdu. Lávka byla stržena 17.dubna
Kompletně zatrolejovaná byla stanice do 25.4.1963, a od půlnoci stejného dne byly troleje již pod napětím 3000V. 29.4. provedli pracovníci elektroúseku první provozní zkoušky v úseku Ostrava – Nový Bohumín.
29.dubna 1963 v 15,26 hodin projel bohumínským nádražím první vlak tažený elektrickou lokomotivou. Byl to vlak nákladní číslo E 7576, měl 57 vozů – 124 náprav a hmotnost 1587 tun. Průjezd vlastně nebyl plynulý, první vlak tažený elektrickou lokomotivou byl zastaven u nástupiště a zde se stal středem pozornosti jak železničářů, tak i dalších občanů města.
Tento okamžik v dějinách stanice byl tehdy považován za velmi významný a byl patřičně oslaven – za účasti představitelů města a stranických orgánů.
Elektrifikací trati se doprava zrychlila a zkvalitnila. Od počátku nového jízdního řádu v roce 1964 začaly jezdit i elektrické vlaky na nové spojce Bohumín – Dětmarovice – Karviná – Český Těšín, která byla dobudována o rok dříve, avšak původně jen pro parní provoz. Na původním úseku KBD Bohumín - Český Těšín přes Rychvald a Orlovou byla sice ještě udržována osobní doprava motorovými vlaky, avšak v polovině roku 1967 byla jako nerentabilní zrušena a nahrazena autobusovou dopravou. Trať – stará KBD – byla ponechána jen pro dopravu nákladní.
V roce 1989 byla elektrifikována i poslední část - trať na Chalupki (PKP), do té doby pojížděná jen motorovou trakcí.
Náhledy fotografií ze složky Elektrifikace stanice